Nuffnang

Sunday 3 August 2014

Harapan & Suratan

Sedang terpaku aku terpikirkan ,soalan yang sama akan berulangkali di tanya.


"Kaki kiri tu kalu pijak masih tak boleh ke?"
"Kalau pijak jadi apa?"

Andai boleh diputarkan masa silam kembali,tak tahu lah macam mana kehidupan sekarang ni.
Setiap soalan itulah jawapan yang sama aku perlu berikan ,bukan  penat untuk dijawab,bukan tidak terima qada & qadar.

"Berat mata memandang 
Berat lagi bahu yang dipikulnya,"

Siapa yang mahu jadi macam ni,soalan berulang kali tu buat aku hairan..Aku yang tidak terima kenyataan atau sebaliknya.

"Ada saatnya ku bicarabila hatiku telah bulatSepanjang ku bisa atasi semuaaku tetap diam"
"Sepi hati terjadi lagiMungkin sampai mati aku sepiBiar senyum hadir di harikunamun ini hanya ada di bibirdi bibir saja"



Terima kasih ya Allah kau kurniakan aku perasaan sepi supaya aku hargai setiap apa yang telah kau berikan...

No comments:

Post a Comment

Klik