Nuffnang

Monday 16 February 2015

KASIHNYA IBU




Jasa

Kisah ni masa kemalangan 2009,tempat kejadian susur masuk tanjung malim Highway Utara selatan,tapi dihantar ke HOSPITAL RAJA PERMAISURI BAINUN,tapi aku tak nak lah cerita kejadian waktu kemalangan tu,(kisah itu akan ku ceritakan nanti)hehehe.macam lah ada siapa nak heran...

Si M ni (buah hati).27/3/2009 saya baru balik teman si M urus kan pembelian kereta VIVA balik dari itu kemalangan terjadi,tetapi point die selepas aku sampai hospital si M ni datang lah dengan kawan2 baik die,tapi aku tak ingat sangat macam mana???itu nanti akan menyusul kisah tu.



Kisahnya pasal emak kerja buruh je,gaji pun bukan banyak dalam rm600.00++ tolak itu ini ada lah sikit untuk makan satu keluarga,emak da jadi ibu tunggal nak bagi makan ramai,disebabkan ayah tegur pada emak,minta datang ziarah aku jaga 2 3 hari,memang emak dengan sakit kakinya teman juga aku di sisi ketika sakit,walau sedang jaga aku emak masih pikir adik-adik di rumah,jauh dari lubuk hati ni memang kesian tak mampu ketika tu,terasa hati emak nak balik awal tapi di sebalik tu ada yang tersirat.




Emak tetap nak jaga hati sy,tetap teman 3 hari tak silap...maaf da mula da otak ni mudah lupa,kejadian lucu nya pindah katil,1 minggu memang tak makan banyak tapi da tahan 1 minggu tak boleh buang air besar & kecil,mula2 tempat katil luas sikit ,selepas tukar katil ada lah sebelah orang ni buang air besar,memang meletop r hidung aku,7 lapis kain aku tutup hidung ni tetapi haruman tu menusuk kalbu sungguh, jeles pula aku,kebetulan malam tu pula tiba asa aku pula nak buang air besar,memang seksa kesian kat emak aku terpaksa angkat sedangkan,aku memang tak boleh buang air besar.


Macam2 strategi aku pikir nak turun katil 1 hal nak buang air besar 1 hal,nak turun ber jam2 ,lepas da dapat turun memang sakit giler kaki,dan nak pitam, da dapat turun aku masih juga tak boleh melepas hajat,terpaksa naik balik,dammmmmmmmmmmm...

waktu ni kesian kat emak kena marah sebab turun kan aku,yang lawak yang nak angkat kena 3 4 orang ,emak aku sorang tak mampu nak angkat sebab time tu aku badan besar,memang meraung jelah aku masa nurse lelaki 2 3 orang cuba angkat aku..



Kesian emak kena marah ,tapi nurse tu tak lah tengking ke apa.hajat malam tu memang tak jadila.ikutkan panjang cete ni...tak terkiranya KASIH emak kepadaku....Emak tidak sesekali lukakan hati anaknya sendiri. .Selepas aku teman isteri aku lahirkan MUHAMAD SAFIY ARFAN..Aku paham erti seorang IBU@EMAK..Semalam aku sampaikan berita gembira Arfan nak jadi arfan.Mungkin emak berlinang air mata SEBAB orang pernah pikir bila aku da CACAT ni sukar nak ada cahaya mata..Kuasa ALLAH swt...


Sayang EMAK..love u...

Syukur masih ada lagi emak...



1 comment:

Klik