Nuffnang

Sunday 15 December 2013

Dugaan memberi erti kesabaran yang tinggi

Assalamualaikum.. Lama sudah aku menyepi..........

Alhamdulilah anak aku da makin sihat,
terima kasih banyak2 kepada isteri selama ini menjaga arfan..
Hari khamis 12/12/2013 ku MC lepas itu teman isteri pergi renew lesen..
Menguji kesabaran yang tinggi,dekat 3 jam menunggu,mujur bukan aku punya,yelah kesian isteri lesen da tamat tempoh..yelah birthday dekat2kan ,aku punya 6HB Disember & isteriku pula 5 Disember...

Arfan ni anak yang bijak comel,dengan aku punya lah die tak nak,dekat 1 jam setengah memujuk,dugaan sabar je..Ingat pesan nenek jangan sesekali naik tangan..

Aku ni bukan insan yang penyabar,sian kadang terlepas juga marah tu.Andai kata aku ni hidup berdua je..Apa lah yang aku mampu lakukan..Sedih juga,Insya Allah tidak lah..

Aku bersyukur sangat dapat isteriku yang cantik hatinya,bukan rupa sahaja..Aku ni suami yang panas baran.Insya Allah aku akan ubah menjadi sabar..

Hari-hari aku tidur lewat buat kerja-kerja online ,walaupun belum nampak hasil yang berkesan,kena juga perli tapi diam kan jelah..Rezeki Allah belum sampai lagi pada aku,
Kadang jauh di sudut hati ni aku menangis seorang diri jelah.

Isteri aku bukan lah seorang yang gilakan harta,hati mana tak sedih lihat isteri sendiri pakai selipar putus ,nampak dimata memang biasa je bagi die..

Aku rasa putus asa bila tidak mampu nak membantu emakku die lah ayah die lah ibu..kais pagi makan pagi ,kais petang makan petang..Sedih bila kampung ku banjir emak aku tak dapat keluar nak beli makanan ,hanya air garam dan nasi jelah,tepung...sedih bila aku sendiri pun tak mampu nak tolong,Rindu sangat aku pada emak aku ,mujurlah adik-adik aku memahami,sudah biasa dengan kadang tu tak makan,

Emak aku ada cerita,dapat bantuan tapi yang aku sakit hati,orang yang berkerata ni die bagi depan mata,emak aku ni hanya ada sebuah motosikal je.sanggup redah hujan jauh pula tu.bila kita melenting nanti cakap kita tak bersyukur..ape pun tak boleh...

Sedih bila emak aku cerita die sanggup pergi ke segamat maksud aku bandar lah pergi ke pejabat kwsp nak minta bantuan wheel chair untuk aku,yelah emak aku ke pejabat YB ni die tolak emak aku macam bola,sekejap suruh pergi sini lepas itu situlah..
Sebelum berkempen janji manis,bila minta bantuan habuk pun takde...

Menangis aku dengar emak aku ni,dah lah susah sanggup juga untuk anak die ni yang OKU..

Niat aku ialah nak belikan emak aku sebuah rumah sejak aku bujang lagi aku da berjanji...Insya Allah..

No comments:

Post a Comment

Klik